Politică retur

Returnarea produselor

În cazul în care coletul adus de către curier nu este în stare buna și prezintă elemente clare de deteriorare severa a integrității pachetului și a conținutului (pachetul este desfăcut, rupt, înțepat, conținutul distrus, etc)

Nu sunt însa considerate probleme deteriorările minore, normale, care sunt datorate manevrării și manipulării pachetelor și care nu afectează conținutul acestora (de exemplu: prăfuirea/ murdărirea exteriorului pachetelor, îndoirea ușoara a colțurilor, etc).

Orice reclamație ulterioara livrării de către curier, cu privire la aceste aspecte, sunt nule.

Magazinul Online Buzunarelu’ poate returna produsele achiziționate prin intermediul unui contract la distanta, în următoarele situații:

  1. Coletele prezintă deteriorări severe sau produsele au defecte de fabricație.
  2. Coletele ce nu corespund din punct de vedere estetic (care prezintă deteriorări evidente) vor fi refuzate.  Pentru a se evita neînțelegerile, coletul va fi fotografiat și se va întocmi împreuna cu reprezentantul firmei de curierat un proces verbal în care se va specifica starea coletului.
  3. Produsele au fost livrate sau facturate greșit.
  4. Produsele au specificații greșite pe website față de realitate.

“Clientul  are dreptul de a denunța unilateral contractul la distanta, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile lucrătoare de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului. Singurele costuri care pot cădea în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor” conf. O.G. 130/2000 și modificările din OUG 34/ 2014, pentru persoanele fizice ce achiziționează produse de pe site-uri, folosind tehnicile de comunicare la distanta, se aplica definițiile cuprinse in O.G. 34/2014 art. 16

În orice situație de returnare a produselor (chiar și când returnarea ii este imputabila Buzunarelu’. – colete deteriorate, produse greșit facturate/greșit livrate, produse cu defecte de fabricație), acestea trebuie sa fie în aceeași stare, în ambalajul original, cu etichetele intacte și împreuna cu toate documentele care l-au însoțit (factura, certificate de garanție etc.). Produsele returnate trebuie sa fie în aceeași condiție ca la primire: fără deteriorări, fără defecte (cu excepția viciilor ascunse și exceptând defectele deja semnalate de client în corespondenta cu buzunarelu.ro).

Deteriorarea produselor sau punerea într-o stare de nevandabilitate duce la refuzarea returului.

Clientul este obligat sa notifice Magazinul Online Buzunarelu’ intenția sa de a returna produsele achiziționate, prin orice mijloc de comunicare scrisa (e-mail/telefon/etc) în termen de maxim 14 zile lucrătoare de la primirea produselor și/sau serviciilor și comunicarea acestui fapt către Magazinul Online Buzunarelu’.

În eventualitatea în care produsul achiziționat prezintă vicii de fabricație, acesta va fi înlocuit cu un produs nou, cu condiția notificării în scris a Magazinului Online Buzunarelu’ în termen de 14 zile de la recepționarea produsului. Dacă înlocuirea nu este posibila, se va returna contravaloarea lui sau se poate achiziționa un alt produs.

Clientul care a notificat Magazinul Online Buzunarelu’ conform precizării de mai sus, are responsabilitatea de a se asigura ca produsele la care a făcut referire vor fi returnate la Magazinul Online Buzunarelu’ în maxim 14 zile lucrătoare de la data recepționării produselor, bineînțeles cu expedierea notificării (cu confirmare de primire din partea Magazinului Online Buzunarelu’ și trimitere prin curier/ posta (costul cel mai convenabil). În caz contrar Magazinul Online Buzunarelu’ consideră cererea invalidă și poate refuza returul.

Produsele se vor trimite cu toate documentele primite care l-au însoțit și cu formularul de retur. Utilizarea serviciilor de curierat permit urmărirea coletului, dar Magazinul Online Buzunarelu’ nu este responsabila pentru coletele pierdute pe drumul de retur al produselor.

Magazinul Online Buzunarelu’ nu poate returna produsele cumpărate prin intermediul unui contract și/sau nu poate pretinde oricare alte daune-interese/despăgubiri, în următoarele situații:

  • Înlocuirea produsului achiziționat cu un alt produs cu alte specificații sau de un tip diferit.
  • Cererea de returnare cauzata de oricare situație prevazuta la punctele 1 – 4 are data de expediere a notificării intenției de returnare care depășește perioada de 14 zile lucrătoare, din ziua lucrătoare următoare datei contractului onorat.

În cazul returnării produsului cu una dintre cauzele declarate în punctele 1 – 4, produsul returnat nu este în aceeași stare în care a fost livrat (în ambalajul original, cu toate etichetele intacte și documentele care l-au însoțit).

Conf. O.G. 34/2014 art. 16 Magazinul Online Buzunarelu’ își rezerva dreptul de a nu accepta returnarea produselor care:

  • prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid, cum ar fi produsele extrem de fragile sau casabile (dacă este cazul).
  • produsele sunt confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;

În cazul rambursării contravalorii produsului, aceasta se va face în cel mult 14 zile de la confirmarea returului de către Magazinul Online Buzunarelu’. Returnarea se face numai în conturi indicate de client. Nu se fac returnări în numerar sau ramburs.

În cazul înlocuirii produsului cu unul identic, înlocuirea se va face în condițiile și limitele unei comenzi normale.

În cazul în care clientul care a returnat un produs în conformitate cu prevederile de la punctele 1 pana la 4, iar Magazinul Online Buzunarelu’ nu dispune de un produs identic pentru înlocuire, acesta va oferi clientului contravaloarea produsului.

Contravaloarea serviciilor suplimentare, incluzând, dar nelimitantu-se la transportul produselor, achitata de către client, nu se rambursează.

În toate cazurile, cheltuielile de returnare/reexpediere vor fi suportate de către client, la costurile pe care le stabilește împreuna cu un curier pentru livrări standard, excepție făcând situațiile prezentate la punctele 1 și 2, precum și în cazul de la punctul 4, situație în care Magazinul Online Buzunarelu’ va suporta contravaloarea transportului. De asemenea, în cazul, livrării unor produse greșite, cheltuielile de returnare sunt în sarcina Magazinului Online Buzunarelu’.